سایت در حال بارگذاری است ...

معماری پایدار: طراحی ساختمان نوآورانه و الهام بخش

فهرست محتوا پنهان
بهترین معماری پایدار

ه یونانی باستان است که در طول زمان به معنای آب و هوا تکامل یافته است)، عملکرد پرایس در چند سال گذشته رشد کرده است زیرا او با مشتری ارتباط برقرار کرده است. علاقه مند به پروژه هایی است که به طور همزمان جهانی و ناهموار، مبتکرانه و کاربردی هستند.

معماری پایدار : این معماری در بهترین حالت خود پایدار است، از اقامتگاه های شگفت انگیز گرفته تا مراکز مراقبت و دفاتر سخت کوش، این ساختمان ها نه تنها خوب به نظر می رسند، بلکه عملکرد خوبی نیز دارند.

معماری پایدار : فرودگاه بین المللی کمپگودا توسط SOM

 

فرودگاه بین المللی کمپگودا توسط  SOM     (اعتبار تصویر : Ar. Ekansh Goel © Studio Recall)

نویسنده: 

معماری پایدار یک کار پیچیده و چند لایه است. معماران باید مصالح، ساخت و ساز، عملکرد و منشأ همه چیز و همچنین نگهداری و زندگی پس از مرگ را در نظر بگیرند – پایداری اجتماعی نیز بسیار مهم است. دستور کار سبز باید در پس ذهن همه باشد، و خوشبختانه، چند پروژه عالی برای ارائه الهام و کمک به تغییر وجود دارد. این معماری پایدار در بهترین حالت خود است: بهترین نمونه ها از سراسر جهان، از اقامتگاه های شگفت انگیز تا مراکز مراقبت و دفاتر کار سخت کوش. اینها ساختمان هایی هستند که نه تنها زیبا به نظر می رسند بلکه عملکرد خوبی هم دارند.

بهترین معماری پایدار


آپارتمان Paraíso بازسازی توسط Rúina

معماری پایدار : آپارتمان Paraíso توسط Rúina

(اعتبار تصویر: Lauro Rocha)

آپارتمان  Paraíso بازسازی یک آپارتمان طبقه اول توسط Rúina در ساختمان Edifício Olga Ferreira در سائوپائولو است. این استودیو با شروع یک فضای موجود و تکه تکه‌شده که فاقد نور طبیعی بود و با تهویه ضعیف در مناطق خدماتی اصلی به عنوان میراث معماری استعماری، آپارتمان را به خانه‌ای روشن و باز و مملو از مواد متریال تغییر کاربری داده شده تبدیل کرده است.

یک تیر معکوس تعبیه شده در دیوار بین اتاق نشیمن و اتاق خواب در حین تخریب کشف شد و برای حمایت از مبلمان رو به دو طرف، “محیط ها را بدون جدا کردن بصری آنها تقسیم بندی کرد”. در همین حال، تبدیل دیوار بین آشپزخانه و منطقه خدماتی به پنجره‌های کشویی شیشه‌ای، “نفوذپذیری بصری از انتهای تا انتهای آپارتمان” را به ارمغان می‌آورد و نور طبیعی و تهویه متقابل را بهبود می‌بخشد.


فرودگاه بین المللی کمپگودا توسط SOM

معماری پایدار : فرودگاه بین المللی کمپگودا توسط SOM

(اعتبار تصویر: Ar. Ekansh Goel © Studio Recall)

فرودگاه بین المللی کمپگودا به تازگی از ساختار جدید ترمینال 2 خود، یک طرح بامبو پیشگام توسط استودیوی معماری SOM، رونمایی کرده است. این بخش مهم زیرساخت حمل و نقل در بنگالورو (فرودگاه BLR)، جنوب هند واقع شده است و یکی از بزرگترین شهرهای کشور و همچنین منطقه وسیع تر آن است. ترمینال جدید با هدف ایجاد تسهیلاتی که نه تنها بتواند ۲۵ میلیون بازدیدکننده جدید مورد انتظار را مدیریت کند، بلکه ریشه در طبیعت و معماری پایدار نیز داشته باشد، غنی از کاشت داخلی، باغ های بیرونی سرسبز (فضاهای محوطه سازی شده آن با همکاری همکاران گرانت و ابوجانی/ساندیپ خسلا ، طراحی شده است.) و مواد طبیعی مانند آجر و بامبو. همه اینها برای حفظ شهرت بنگالورو به عنوان “باغ شهر” در نظر گرفته شده است.


The Leaf توسط معماران KPMB با معماری49، مهندسین سازه بلاک ویل، و برنامه ریزی و طراحی HTFC

معماری پایدار : The Leaf توسط معماران KPMB با معماری49، مهندسین سازه Blackwell، و برنامه ریزی و طراحی HTFC

(اعتبار تصویر : Ty Cole)

تام لی پارک در امتداد ساحل شرقی می‌سی سی پی گسترده می‌شود. این مکان که قرار است به طور رسمی در روز کارگر ۲۰۲۳ افتتاح شود، یک فضای سبز مهم، جدید و سبز برای مرکز شهر ممفیس و همچنین مکانی است که طبیعت و شهر در آن تلاقی می‌کنند. خالقان آن، استودیو گانگ مستقر در شیکاگو (مسترپلان و معمار پروژه) و اسکیپ نیویورک (که به عنوان معمار منظر و طراح پارک عمل می‌کرد) هستند، این سایت قدیمی را به عنوان یک «آب اسکله کار» توصیف می‌کنند که قبلاً هموار، غیرقابل مهمان نوازی و محل دفن زباله از شهر بود.

برای هر چیزی بین پارکینگ، محل تخلیه، مسیر حمل و نقل تجاری و تأسیسات صنعتی استفاده می‌شد. این تیم به رهبری بنیانگذاران مربوطه، جین گنگ و کیت ارف، توسط مشتری شراکت پارک رودخانه ممفیس درخواست شد تا این بخش از کنار رودخانه را به عنوان مرکزی سبز کنار رودخانه، یک ریه شهری و باز تصور کند. فضایی بین ساکنان ممفیس به اشتراک گذاشته شود.

کار آسانی نبود. گنگ توضیح می‌دهد: «پارک تام لی بخشی از یک طرح بسیار بزرگتر برای شهر ممفیس است. شهر داشت به رودخانه پشت می‌کرد و ما می‌خواستیم آن را تغییر دهیم. این یک طرح بسیار بلندپروازانه است. » طرح بزرگتر شامل یک کارگروه است که توسط مقامات شهری در سال ۲۰۱۷ گرد هم آمده است تا حدود شش مایل از حاشیه رودخانه را به شبکه‌ای از فضا‌های عمومی تبدیل کند.

 


کافه تیت مدرن “گوشه” اثر هالند هاروی

معماری پایدار : کافه تیت مدرن "گوشه" اثر هلند هاروی

معماری پایدار : کافه تیت مدرن “گوشه” اثر هلند هاروی

(اعتبار تصویر: جک هابهاوس)

کافه تیت مدرن به لطف استودیوی معماری لندن، هالند هاروی تغییر شکل داده است. گالری بسیار دوست‌داشتنی همیشه یک فضای مهمان‌نوازی در سطح همکف خود داشت، با این حال نیازها در حال تغییر و چندین سال کارکرد، به این معنی بود که نمای داخلی گوشه شمال‌غربی محبوب، نیاز به تازگی داشت.

وارد تمرینی شوید که توسط ریچارد هالند و جاناتان هاروی رهبری می‌شود، و اکنون کافه بازسازی‌شده به تازگی درهای خود را باز کرده است که از همیشه بهتر به نظر می‌رسد، مملو از نکات مینیمالیستی و عناصر معماری پایدار. کافه جدید تیت مدرن (به سفارش تیت اینترپرایز) با نام مناسب “گوشه” یک کافه و بار در تمام روز شلوغ است که توسط کارکنان و بازدیدکنندگان در طول روز و همچنین رویدادهای ویژه و آخر شب به عنوان بخشی از گالری، مورد استفاده قرار می گیرد.

برنامه شلوغ در نتیجه این، باید یک فضای داخلی با چند کارکرد ذاتی باشد، که بتواند تغییر شکل بدهد و از یک کافه روز به یک مکان عصرانه تبدیل شود، و برای هر چیزی از جلسات، غذا خوردن، قهوه، بار و مهمانی‌های بزرگتر قابلیت پذیرایی کردن داشته باشد.


خانه اسلات توسط کلیما معماری

معماری پایدار : خانه اسلات توسط کلیما معماری

(اعتبار تصویر: مالیسا مابی)

اسلات هاوس روی یک خط الراس در منطقه واساچ بک کوه‌های راکی، درست خارج از پارک سیتی، یوتا-جایی که معمار کریس پرایس، دفتر معماری کلیما را اداره می‌کند، قرار دارد. این خانه توسط مجموعه ای از توده های شیروانی به هم پیوسته تعریف می شود، و به همان اندازه که توسط سفینه های زمینی از فرمالیسم مطلع است.

همانطور که از دوران کودکی پرایس در نیومکزیکو تحت تاثیر مشتریان کوهنوردی خود قرار گرفته است. همانطور که کاملاً در طبیعت قرار دارد از عناصر محافظت می شود. پرایس می‌گوید این مکان آرامش و حفاظتی را ارائه می‌کند که از آن می‌توان به این منظره وحشی احترام گذاشت و از آن لذت برد.

همچنین یک تغییر دهنده بازی برای قیمت است، که تکامل سال‌ها تمرین آرام و اختصاصی را به یک رویکرد متبلور نشان می‌دهد. او می‌گوید: این اولین فرصتی است که همه ستاره‌ها در آن قرار گرفتند. این خانه که برای زوجی طراحی شده است که در ابتدا از طریق تمایل مشترک به کوه نوردی با او ارتباط برقرار کرده بودند، نشان دهنده تثبیت رویکرد خوش بینانه، مبتنی بر محیط زیست و به طور رسمی پیچیده پرایس به معماری است.

با نام معماری کلیما، به افتخار تعهد خود به جنبش پاسیوهاوس و همه چیزهای پایدار (کلیما یک کلم


فارم8 توسط استودیو آرایه

 معماری پایدار : Farm 8 توسط : Studio Array

(اعتبار تصویر: ادموند سامنر)

فارم8 که در یکی از روستاهای شهری دهلی نو قرار دارد، واحه‌ای سرسبز برای هنر فراهم می‌کند. طراحی این مجموعه به صورت لمسی و خام، توسط مرکز معماری محلی Studio Array، به سرپرستی راچیت سریواستاوا، با هدف پل زدن بر دنیای سرسبز طبیعت، درست در قلب یکی از شلوغ ترین کلانشهرهای جهان، با قلمرو فرهنگ و خلاقیت است.

این پروژه از مفهومی برای یک استودیوی خصوصی برای استفاده انحصاری مشتریانش، هنرمندان رانبیر و راشمی کالکا، سرچشمه گرفت. با این حال، خلاصه فارم8 در طول زمان تکامل یافت و نیازها و سبک زندگی در حال تغییر مالکان را منعکس کرد. این به آرامی به فضایی گسترده تر و جامعه محور تبدیل شد و اکنون به جمعی متشکل از ده هنرمند، نویسنده و حامی محیط زیست (از جمله کالکاها) تعلق دارد که در اوایل دهه 1990 گرد هم آمدند تا یک خلوتگاه ایجاد کنند و روشی طبیعی برای کشاورزی را تمرین کنند.


کابین پیش ساخته چوبی توسط CABN

معماری پایدار : کابین پیش ساخته چوبی CABN

(اعتبار تصویر: آرش معلمی)

CABN متعلق به یک زیرمجموعه کوچک اما بسیار قابل مشاهده از سازندگان پیش ساخته است که برای ماه با طراحی غیر استاندارد عکسبرداری می کنند. با نگاهی به تاریخچه گسترده تر پیش ساخته ها و ساختمان های مدولار، پیش ساخته ها بسیار نوید می دهند. اگر مکان‌های دیدنی شما به‌ویژه بالا قرار نگرفته‌اند، اکثریت قریب به اتفاق خانه‌های کارخانه‌ای موجود در سراسر جهان دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند که شما به آن نیاز دارید: ایجاد سرپناهی با هزینه‌ای بسیار کمتر از خانه‌های ساخته شده معمولی. این شرکت کانادایی می‌خواهد چیزی بیش از ارائه‌ دهنده خانه‌های کوچک و جایگزین‌های پارک تریلر انجام دهد، و امیدوار است که این نمایشگاه راه را برای مسکن پایدارتر، کم هزینه و جوامع متراکم تر نشان دهد.


دفتر مرکزی Booking.com، پردیس شهر توسط UNStudio

 معماری پایدار : دفتر مرکزی Booking.com، پردیس شهر توسط UNStudio
(اعتبار تصویر: Hufton + Crow)

“اگر کار می تواند خارق العاده باشد چه؟” بن ون برکل می پرسد. دفتر Booking.com در آمستردام، به نام پردیس شهر، پاسخ او است، و اگر بلندپروازانه نباشد، چیزی نیست. با توجه به اینکه ساکنان آن اکنون با خوشحالی به آنجا نقل مکان کرده‌اند، و دارای گواهینامه طراحی عالی BREEAM برای معماری پایدار  است، UNStudio معماری ون برکل  را به عنوان مدلی برای فضای کاری قرن بیست و یکم پیشنهاد می‌کند.

هنگامی که یک دانشجوی هلندی در هلند شرقی در سال 1996 ایده Booking.com را مطرح کرد، این یک فکر پیشگام بود و به سرعت مطرح شد و به پدیده جهانی یک پلتفرم مسافرتی که امروز است و همچنین به یک وضعیت عالی تبدیل شد. -شرکت فناوری هنر اما با رشد کسب و کارش، نیازهای کارکنان و فضاییش نیز افزایش یافت و Booking.com خود را در چندین ساختمان مختلف در آمستردام یافت که نه عملی بودند و نه کارآمد. خلاصه این شد که UNStudio ، خانه ای برای حدود 6500 کارمند شرکت در شهر ایجاد کند – اما خانه ای که در آزمون زمان مقاومت کند و همچنین چندین کار را انجام دهد.


فروشگاه برق در لوما آرل

معماری پایدار : فروشگاه برق در لوما آرل

(اعتبار تصویر: جوزف هالیگان)

جیمز بینینگ، یکی از بنیانگذاران استودیو اسمبل، در توصیف اولین بازدید خود از آتلیه لوما در مرکز هنری لوما آرل در جنوب فرانسه، می گوید: مثل قدم گذاشتن به داخل کارخانه شکلات سازی ویلی وانکا بود. این آزمایشگاه طراحی، از سال 2016 نوآوری‌های مواد را در محل ایجاد کرده است – کشت جلبک برای رنگ‌های طبیعی و تبدیل نشاسته سیب‌زمینی به پلاستیک‌های زیستی. بنابراین، هنگامی که از فضای اصلی خود در این مجموعه بزرگتر شد، تصمیم گرفت فرشگاه برق مجاور را بازسازی کند، می تواند به همکاران خود، استودیو اسمبل مستقر در لندن و معماران و مطالعات بلژیکی BC، طیف وسیعی از مواد پایدار را برای انتخاب ارائه دهد. کاه برنج، ساقه آفتابگردان، نمک، خاک و ضایعات سنگ آهک همه راه خود را به مغازه برق سابق راه‌آهن پیدا می‌کنند که به عنوان عایق حرارتی و صوتی و دیوارهای داخلی خاکی و غیره تصور می‌شوند.

تقریباً هر ماده خام یا بازیافتی در فاصله 70 کیلومتری از سایت تهیه و فرآوری شده است، با کارهای بازسازی که به عنوان نمونه اولیه نوع جدیدی از معماری زیست منطقه ای کم کربن عمل می کند که نشانه هایی از شیوه های باستانی می گیرد – پروژه ای در حال انجام به نام Lot 8. مواد از ضایعات سایر صنایع – تولید روغن آفتابگردان، استخراج سنگ آهک – ایجاد جریان های درآمدی جدید برای جوامع محلی ساخته می شوند.


ساختمان استریم توسط PCA-Stream

 معماری پایدار : Stream Building توسط : PCA-Stream
(اعتبار تصویر: سالم مصطفایی )

ساختمان استریم توسط PCA-Stream امروز (31 مه 2023) در پاریس افتتاح می شود و چشم اندازی برای طراحی شهری برای قرن بیست و یکم به همراه دارد. این یک ساختار ترکیبی مبتنی بر اصول معماری پایدار، دفتر، مسکن و فعالیت‌های تجاری است – نتیجه تقریباً 15 سال مطالعه توسط بازوی تحقیقاتی استودیو، Stream Lab است. 

فیلیپ چیامبارتا، موسس استودیو پاریسی، می‌گوید: آنچه ساختمان استریم را متفاوت می‌کند، دقیقاً این است که فقط یک ساختمان اداری نیست. این ساختمان یک آزمایشگاه با کاربری ترکیبی است که شهر را به هم پیوند می دهد. در زیر یک سقف، همه فعالیت های یک زندگی شهری مرکب و متراکم را با روح «شهر 15 دقیقه ای» گرد هم می آورد: دفاتر، یک هتل، چهار رستوران، یک پشت بام، دو سالن غذا. این یک مکان متکثر، ترکیبی و مهمان‌نواز، الهام گرفته از جهش‌های سبک زندگی معاصر، ارائه می‌کند و به مکان جدیدی برای زندگی و منابعی برای ساکنان محله‌ای تبدیل می‌شود که به طرز بی‌رحمانه‌ای فاقد امکانات و خدمات بود.


مرکز مرجع نارگیل شکن باباسو توسط استودیو فلوم

معماری پایدار : مرکز مرجع نارگیل شکن باباسو توسط استودیو فلوم
(اعتبار تصویر: مایرا آکایابا)

جنگل‌های گسترده Maranhão Babaçu خانه گیاهان خیره‌کننده و همچنین جامعه سنتی دروگرانی باباسو است. این گروه محلی، عمدتاً زن که در شمال برزیل زندگی می‌کنند، دهه‌ها در محیط زیست بوم جنگل‌های پهن‌برگ مرطوب و متمایز آن کار می‌کنند، زندگی روزمره و اقتصاد آنها به شدت با گیاه غالب منطقه، نخل باباسو مرتبط است. محصول آن، میوه‌ای شبیه نارگیل است که می‌تواند دانه‌هایی را باز کند که می‌توانند برای روغن فشرده شوند، که خواص آن باعث محبوبیتش در صنایع زیبایی، دارویی و غذایی شده است. اینجاست که استودیو فلوم سائوپائولو به تازگی آخرین پروژه خود را به پایان رساند، مرکز مرجع نارگیل شکن های باباسو، برای همین جامعه.


مرکز هنری کامپالا توسط دفتر سازندگان جدید و آثار محلی

معماری پایدار : مرکز هنری کامپالا توسط دفتر سازندگان جدید و آثار محلی

(اعتبار تصویر: تیموتی لاتیم)

یک مرکز هنری جدید در کامپالا یک برش از چهره‌ای زیبا در پایتخت اوگاندا نمایش می‌دهد. دفتر نیو میکرز مستقر در لندن، یک خانه جدید با الگوهای غنی برای یک مرکز هنری محلی، در 32 درجه شرقی، از مواد کاوش شده از خود محل – خاک، چوب و آجر احیا شده ساخته است. این استودیو از میراث ساختمان‌های خاکی در منطقه استفاده کرد و اولین فضای هنری اجتماعی اوگاندا را در محله کابالاگالا شهر ایجاد کرد، در حالی که از کلیساهای لالیبلا در اتیوپی الهام گرفته است – ساختارهای غرق شده و سنگ تراشیده شده با کم کردن مواد زمینه برای آشکار کردن اشکال ایجاد شده است. جیمز همپتون، مدیر مؤسس، می‌گوید: ما از ایده باستان‌شناسی و حفاری سرنخ‌هایی گرفتیم، و به معنای واقعی کلمه، محل را برای یافتن مواد استخراج کردیم.


خانه صنوبر توسط Ao-ft

معماری پایدار : خانه صنوبر(اعتبار تصویر: روری گاردینر)

اگر لیز تاتارینتسوا و زک فلوکر، بنیانگذاران Ao-ft، بخش هایی از خانه صنوبر، جدیدترین پروژه خود را، به عنوان یک چاقوی ارتش سوئیس توصیف کنند، به یک نکته می رسند. استاندارد بسیار بالای خانه برای عملکرد و کارایی واقعاً انکار ناپذیر است. اسپراس هاوس و استودیو – این نام به محض اینکه به نمای چوبی آن نگاه کنید معنی پیدا می کند – خانه مشترک این زوج در والتهامستو در شرق لندن است. این نه تنها یک کار شخصی عاشقانه بوده است، بلکه اولین پروژه شاخص معماری جدید آنهاست.


خانه شهروندان توسط آرچیو

معماری پایدار : خانه شهروندان توسط Archio(اعتبار تصویر: French+Tye)

خانه شهروندان در محله مسکونی خواب آلود سیدنهام در جنوب لندن واقع شده است، آجرهای رنگ روشن آن نشان دهنده فاصله گرفتن از همتایان آجر قرمز منطقه است. تمام خطوط تمیز، با اشاره به معماری مینیمالیستی، و لمس‌هایی که بیشتر خام و تقریباً صنعتی به نظر می‌رسند، ظاهری ظریف و امروزی دارد که با طراحی استودیوی معماری Archio ایجاد شده است. با این حال، موفقیت خانه شهروندان بسیار فراتر از کیفیت ظاهری زیبایی‌شناختی آن است. به اولین طرح مسکن اراضی محلی لندن خوش آمدید، که 11 خانه با قیمت واقعی و دائمی برای مردم محلی ارائه می دهد.


خانه سالتویگا توسط معماران کولمن بویه

معماری پایدار : خانه سالتویگا توسط معماران کولمن بویه(اعتبار تصویر: یوهان دهلین)

چیزی که به عنوان یک آزمایش شروع شد، منجر به ایجاد خانه سالتویگا شد – یک خانه چوبی ایده آل در سواحل جنوبی نروژ . سازندگان آن، استودیوی معماران کولمان بویه مستقر در سوئد، که در سال 2013 توسط اریک کولمن جانوش و ویکتور بوی جولباک تأسیس شد، توضیح می‌دهند که این خانه خانوادگی که در زمینی جنگلی مشرف به دریا واقع شده است، با «مطلوب بودن» در ذهن طراحی شده است.

آنچه بر این رویکرد تأکید می‌کند، و خانه سالتویگا را متمایز می‌کند، این است که از قطعات تولیدی تخته‌های بلوط دینسن استفاده می‌کند. اینها سقف و دیوارهای بیرونی آن را به وضوح تشکیل می دهند و ظاهری شبیه به آن را می دهند. کولمن و بوی با استفاده از مواد زیبا، خانه‌ای را ساختند که در آن احساس راحتی می‌کند و از نظر محیطی مسئولیت‌پذیر است.. آن‌ها در خلق معماری الهام‌بخش با استفاده از چوب، و همچنین نوع‌شناسی کابین و خانه‌های روستایی، مهارت دارند، همانطور که کارهایی مانند روتوندا سروتینا برای کاغذ دیواری دست ساز 2015 و کلبه وگا نشان می‌دهد. در همان زمان، هر قطعه برش استفاده شده در خانه برای دوام آن در برابر آب و هوای اغلب خشن نروژ بررسی و آزمایش شده است.


خانه صرافی توسط پریسی کمپانی تغییر شکل داده است

معماری پایدار : خانه صرافی توسط پریسی کمپانی تغییر شکل داده است(اعتبار تصویر: جک هابهاوس)

قوس‌های سهموی مشکی متمایز و خرپای‌های صنعتی در معرض اکسچنج هاوس، که توسط SOM در سال 1990 طراحی شده است، آن را به نقطه عطفی در منظره شهری صرافی خانه توسط پریسی کمپانی تغییر شکل داده است، پردیس برودگیت لندن تبدیل کرده است – برنده جایزه بیست و پنج ساله AIA در سال 2015. به سرعت به سال 2023 و استودیوی معماری لندن پریسی کمپانی به سفارش بریتانیا لند و GIC برای طراحی مجدد فضای داخلی سازه نمادین، با هدف تغییر فضاهای مشترک آن، بهبود امکانات رفاهی مستاجر، در حالی که مرزهای معماری پایدار را نیز با استفاده از اصول اقتصاد چرخشی به کار می گیرد.

پریسی کمپانی، استودیویی که به خوبی در تغییر فضاهای حساس تاریخی مهارت دارد، از آرشیو وسیع بریتانیا لند استفاده کرده و از طرح‌های دست‌کشیده اصلی ساختمان برای اطلاع از طراحی مجدد آن استفاده کرده است.

معماران با استفاده حداکثری از شفافیت ارائه شده توسط لعاب مداوم طبقه همکف و ارتفاع دوگانه، هم افزایی جدیدی بین فضای داخلی و میدان تبادل تازه  (توسط DSDHA) بیرون، ایجاد کردند. این از طریق معرفی کاشت داخلی لایه‌ای، مواد طبیعی و پالت رنگی که طرح سبز فصلی باغ را منعکس می‌کند، به دست آمد. با بازی با مفهوم «اتاق باغ»، تغییرات داخلی فضای بیرونی را به داخل آورده و همراه با آن، حس قابل لمسی از گرما را به سالن پذیرایی وارد کرده است.


کنیسه جماعت کول امث توسط فیلد معماری

معماری پایدار : کنیسه جماعت کول امث توسط فیلد معماری(اعتبار تصویر: جو فلچر)

پالو آلتو با کنیسه جدید و سازگار با محیط زیست خود میزبان اولین نمایش جهانی است: به خانه بازطراحی شده جماعت کل امث، اولین ساختمان پلاتینیوم LEED در نوع خود، خوش آمدید. صدا و قلب جامعه یهودی محلی از زمان تأسیس آن، جماعت کول امث در طول سال ها سرزنده و قوی شد و به آرامی اما مطمئناً فعالیت های آن بیشتر از خانه اصلی خود شد.

فضای جدید و معماری پایدار آن توسط استودیوی محلی فیلد معماری طراحی شده است، پروژه ای که توسط یکی از بنیانگذاران جس فیلد رهبری می شود. این پروژه شامل طراحی مجدد و گسترش ساختار موجود در محل – در عین حال ساختن یک ساختمان چشمگیر انرژی صفر و آب خالص صفر برای آبیاری بود.


استراحتگاه آبگرم آدلر سیسیل

معماری پایدار : استراحتگاه آبگرم آدلر سیسیل(اعتبار تصویر: الکس فیلز)

برای استراحتگاه جدید استراحگاه آبگرم آدلر، معمار ایتالیایی هوگو دمتز وظیفه داشت طرحی را طراحی کند که از مناظر طبیعی اطراف بهره برداری کند و در عین حال با مناظر ترکیب شود. فرانزیسکا سانونر، یکی از مالکان آدلر، که خانواده‌اش این برند را در طول نسل‌ها توسعه داده‌اند، می‌گوید: «معماری بیوفیلیک تنها راه رو به جلو بود. مجموعه حاصل از سازه‌های عمدتاً یک طبقه شامل 90 اتاق مهمان است که هر کدام با یک تراس خصوصی که از طریق درهای شیشه‌ای کشویی قابل دسترسی است.

این مجموعه بازدیدکنندگان را تشویق به شارژ مجدد می کند و ماهیت حرکت آهسته سفر را به تصویر می کشد. فضاها به مهمانان الهام می‌بخشد تا مکان آرام و خلوت و روحیه زندگی در فضای باز استراحتگاه را در آغوش بگیرند. این استراحتگاه که بر اساس ایده پایداری ساخته شده است، دارای دیوارهایی است که با خاک رس سیسیلی پخته نشده طبیعی پوشیده شده است. این ماده به دلیل خواص کنترل رطوبت طبیعی آن انتخاب شد.

عناصر یکی از نمادین ترین مکان های جزیره را نیز می توان در ساختار دیوار یافت. سنگ توف که از خاکستر و رسوبات آتشفشانی تشکیل شده و از کوه اتنا به دست آمده است. سنگ به طور طبیعی به خنک نگه داشتن فضاهای داخلی در تابستان و گرم نگه داشتن فضاهای داخلی در زمستان کمک می کند (معماری پایدار با رویکرد انرزی).


 میدان تبادل 10

معماری پایدار : میدان مبادله(اعتبار تصویر: Phil Coffey)

معماران Coffey به تازگی بازسازی پایدار یک محل کار طراحی شده توسط SOM در سال 2004 در برودگیت، لندن را تکمیل کرده اند. به میدان اصلاح‌شده تبادل 10  خوش آمدید، جایی که استودیو یک ورودی چرخشی جسورانه نصب کرد و حدود 93% کربن تولیدی را کاهش داد. معماران با همکاری بریتیش لند توسعه‌دهنده و «استخوان‌بندی خوب» موجود ساختمان، وظیفه بروزرسانی ساختار را بر اساس استانداردهای معاصر بر عهده گرفتند.

این طرح جدا از اولویت دادن به دوچرخه سواری و تامین پارکینگ و زیرساختهای لازم، شامل یک ورودی احیا شده با روکش چوب بلوط جامد اروپایی است که از منابع تایید شده آگاه از محیط زیست تهیه شده است. متخصصان پایداری، نورمن دیزنی و یانگ، به حمایت از تدارکات محلی، ترویج قابلیت استفاده مجدد و کاهش کربن تجسم شده کمک کردند. کار ما در میدان تبادل 10 بخشی از یک حرکت رو به رشد برای ارائه فضاهای کاری مقاوم سازی با کیفیت بالا است. اجتناب از تخریب ساختمان کلید انتقال به صفر خالص است. ساختمان‌های قدیمی ممکن است برای هدف مناسب نباشند، اما مشتریان باهوش می‌دانند که تا حدودی ارزش معمار در اینجاست.

تمرکز ما بر روی کار کمتر با بیشتر بود، رویکردی جامع از نظر تجربه و ساخت و ساز پایدار. نکته مهم این است که مداخله دو طبقه ورودی شهری برودگیت را تعمیر میکند. این دومین ساختمان اداری چرخه ای را در لندن ایجاد میکند. Phil Coffey، مدیر استودیو می‌گوید: مسیر جدید یک سفر فوق‌العاده از خیابان به میز را برای همه کاربران ارائه می‌دهد.


ترپ هاوس

معماری پایدار : ترپ هاوس(اعتبار تصویر: سباستین ون دام)

این خانه روتردام که در درون سیستمی از خاکریزها و جزایر کوچک واقع شده است، آرام و نسبتاً خوب به نظر می رسد. با این حال، برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت طراحی شده است و هوشمندانه و سخت برای یک نتیجه معماری پایدار کار می کند. زاییده ی تمرین معماری محلی استودیو AAAN، ترپ هاوس، همانطور که عنوان شد، معماری معاصر و سازگاری با محیط زیست را متعادل می کند، بر روی تپه ای کم ارتفاع غرق در فضای سبز و گل های کم ارتفاع است.

ترپ هاوس در حومه شهر روتردام، در محیطی قرار دارد که طبیعت و بافت ساخته شده را – هم از نظر ساختمان ها و هم از نظر چشم انداز انسان ساخته – گرد هم می آورد. این خانه در تپه مصنوعی جزیره حفر شده است که فضاهای نشیمن در سطح اول و اتاق خواب ها و اتاق های فرعی در زیر زمین قرار دارد. این بدان معناست که از فضاهای زندگی منظره باز بر روی خاکریزها درک می شود. معماران می نویسند: با تا کردن چشم انداز اطراف خانه، ارتباط با باغ امکان پذیر می شود و خانه به عنوان یک خالص فروتن در چشم انداز درک می شود.


ساختمان سیاه و سفید

معماری پایدار : ساختمان سیاه و سفید(اعتبار تصویر: جیک کورتیس)

گروه آفیس (با نام مستعار TOG) در سال 2003 تأسیس شد، به این معنی که متخصص فضای کاری مبتنی بر طراحی در آستانه ورود به دهه سوم خود است. این شرکت با یکی از پیشگام ترین پروژه های خود تا به امروز این مناسبت را جشن می گیرد. به ساختمان سیاه و سفید خوش آمدید – بلندترین ساختمان اداری با چوب انبوه در مرکز لندن، و همچنین اولین توسعه فضای کاری که TOG کاملاً از ابتدا ساخته است، و چشمگیرترین آن از نظر معماری پایدار است.

TOG در 20 سال اول خود توانست دنیای توسعه اداری را تکان دهد. بنیانگذاران و مدیران عامل مشترک اولی اولسن و چارلی گرین انقلابی آرام را آغاز کردند، مکان‌هایی را یکی پس از دیگری گسترش دادند، شرکت خود را در اندازه و وسعت رشد دادند و همیشه پیشنهادات آن را اصلاح کردند، و هزینه‌های فضای کاری انعطاف‌پذیر و مدل‌های کاری ترکیبی را رهبری کردند. ( ما کار می کنیم ( WeWork )، در سال 2008 تاسیس شد). در نتیجه، TOG اکنون بیش از 50 ساختمان را در بریتانیا و آلمان مدیریت می‌کند، جایی که تقریباً 20000 کاربر از طریق طیف وسیعی از برنامه‌های عضویت و سازمانی در پست‌های آن پراکنده هستند. جالب اینجاست که این آخرین ماجراجویی، شرکت را به خیابان ریوینگتون در شرق لندن، درست روبروی قدیمی‌ترین محل عملیاتی و دفتر مرکزی آن، بازمی‌گرداند. این پروژه دارای طراحی داخلی توسط استودیو دی تریپ  است.


مزرعه بک

 

معماری پایدار : مزرعه بک(اعتبار تصویر: نیکلاس ورلی)

این خانه روستایی ساده در یورکشایر شمالی اثری از استودیوی معماری Vine مستقر در لندن است. این مزرعه سنتی در هواردین هیلز AONB به طور چشمگیری در طول زمان تغییر کرده است، به عنوان یک مزرعه کار رشد می کند و با مکانیزه شدن روش ها، اندازه آن کاهش می یابد. روری پنانت-ری، رئیس بخش توضیح می‌دهد که تغییر، نوسازی و گسترش ساختمان آخرین مرحله در تکامل آن است، با پروژه فرصتی برای کار با – و افزودن به- ویژگی‌های سایت.

مواد دوستدار طبیعت، مانند الوار، بر سرتاسر آن غالب هستند، در حالی که سازه از پمپ های حرارتی منبع زمینی نیز استفاده می کند، بنابراین حداقل منبع انرژی شبکه را جذب می کند و ردپای کربن کلی آن را کاهش می دهد.


خانه استخر پمبری

معماری پایدار : خانه استخر پمبری(اعتبار تصویر: KBA)

استودیوی معماری جنوب لندن، ناکس باوان، این خانه حوض‌دار محتاطانه، زیبا و آجری را در زمین یک ملک بزرگ‌تر در نزدیکی تونبریج ولز ساخته است. تیم معماری می‌خواست از همان ابتدا این کار را تا حد امکان سازگار با محیط‌زیست کند، با تعبیه طرح در زمین و قرار دادن یک سقف سبز فشرده به ضخامت 400 میلی‌متر، تپه‌ای از تنوع زیستی را تشکیل می‌دهد که هم حفاظت قابل توجه و هم جرم حرارتی خوبی را ارائه می‌دهد.

این سازه که از آجر و چوب ساخته شده است، آب باران را نیز برای آبیاری زمین جلوی استخر جمع آوری می کند. «خانه استخر پمبری یک ساختمان خودنمایی است که هم ساده و در عین حال خیره کننده است. در پاسخ به منظره ساخته شده است و کاملاً به آنچه قبلاً آنجا بود احترام می گذارد. تصور ما این بود که با ورود به آن، احساس می‌کنید که به داخل زمین می‌روید. ساشا بهوان یکی از شرکای موسس استودیو می گوید: ما پیش بینی می کنیم که این ساختار سخت برای صدها سال پابرجا باشد و به یک جزء اساسی از باغ اطراف تبدیل شود.


خانه فارنهام

معماری پایدار : خانه فارنهام

(اعتبار تصویر: بیلی بولتون)

این خانه پایدار (معماری پایدار ) فارنهام از اولین تصمیم صاحبان آن برخاسته است. به جای به روز رسانی یک خانه ییلاقی فرسوده در محل، برای مشتریان و معماران آنها منطقی تر بود که این ملک ساده را تخریب کنند و آن را با یک ساختمان جدید، سازگار با محیط زیست و مدرن جایگزین کنند. هدف طراحی و ساخت خانه‌ای بود که از محیط منزوی حداکثر استفاده را ببرد و صاحبان آن را قادر به ادغام فناوری تجدیدپذیر برای اجرای کارآمد و با حداقل تأثیر بر محیط اطراف خود کند.


وست ساید رزیدنس

معماری پایدار : وست ساید رزیدنس(اعتبار تصویر: فرانس پارتزیوس)

معماران دی بیس یک ساختمان مسکونی جدید و فوق العاده پایدار در استراحتگاه ساحلی شیک Knokke بلژیک ایجاد کرده اند. معماران توضیح می‌دهند که این سازه که از یک بلوک مدرنیستی در حال فروپاشی مجدد در محل استفاده می‌کند، به مجموعه‌ای از خانه‌هایی با کارایی بالا تبدیل شده است که سالانه 72000 کیلووات ساعت برق صرفه‌جویی می‌کند. این طراحی شامل سیستم های نما با مصرف انرژی است که عملکرد کلی را بهبود می بخشد، همچنین استفاده مجدد گسترده از مصالح و عناصر ساختاری ساختمان موجود، صرفه جویی در زمان و به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه ای در این فرآیند.


زیستگاه سن میگل د آلنده

معماری پایدار : زیستگاه سن میگل د آلنده(اعتبار تصویر: هابیتاس

برند هتلداری هابیتاس جدیدترین مکان خود را با رهبری پایدار راه اندازی کرده است که در حومه سایت میراث جهانی یونسکو سن میگل دی آلنده در مکزیک واقع شده است. یکی از 60 اتاق لوکس با الهام از زمین را انتخاب کنید که در میان باغ‌های پر از گونه‌های بومی گیاهان پراکنده شده‌اند. رویکرد منابع محلی از طراحی اتاق‌ها گرفته تا غذای موجود در مزرعه تا میز و طیف وسیعی از فعالیت‌های استراحتگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این معماری توسط تیم طراحی داخلی برند هتلداری ایجاد شده است.


مجتمع علمی کالج ولزلی

معماری پایدار : مجتمع علمی کالج ولزلی(اعتبار تصویر: دیو بورک)

SOM پشت این قطعه چشمگیر از معماری آموزشی است – که پل پیشرفت های تکنولوژیکی و معماری پایدار است. مجتمع جدید علمی کالج ولزلی، واقع در ماساچوست، ایالات متحده، فضاهای جدیدی را ارائه می دهد که دارای امکانات پیشرفته آموزشی و تحقیقاتی، بازسازی چشم انداز اطراف، و استراتژی برای حفظ و نوسازی متمایزترین عناصر است. مرکز موجود همچنین هدف آن افزایش فرصت ها و حمایت از آموزش ریشه ای برای زنان است.

کالین کوپ، شریک طراحی SOM گفت: «ما مرکز علمی را به عنوان دهکده ای برای آموزش، یادگیری و تحقیق دوباره تصور کردیم. “این پروژه ترکیبی دقیق از حذف، نوسازی و افزودن است که به دانشجویان و اساتید تجربه جذاب تر و جذاب تر می دهد.” این شامل باغ های گیاه شناسی گسترده به عنوان بخشی از ارائه خود است. این پروژه گواهینامه LEED Platinum را برای اعتبار زیست محیطی خود دریافت کرده است.


لفت، فاکس هالو

معماری پایدار : لفت، فاکس هالو(اعتبار تصویر: راجر بیتن بندر)

راجر بیتن بندر، طراح و توسعه‌دهنده متولد نیومکزیکو، از تجربیات گسترده‌اش در پروژه‌های مسکونی لوکس، بوتیک، نیویورک برای سرمایه‌گذاری جدید استفاده کرد – با Loft، یکی از مجموعه‌ای از خانه‌های حومه شهر که هیچ چیزی در طراحی یا جاه‌طلبی سبک زندگی در مقابل همتایان شهری خود ندارند، ملاقات کنید.

این خانه در ژرمن تاون بوکولیک در کوه های کتسکیل واقع شده است. چوب بیرونی از چوب سرو سفید اقیانوس اطلس است که به طور پایدار در ایالات متحده تولید و پردازش شده است. در همین حال، این پروژه همچنین دارای گیاهان بومی برای محوطه سازی، حفظ همه درختان در محل، دهانه ها و چیدمان داخلی است که کنترل دما را به حداکثر می رساند، و پمپ های حرارتی ال جی با راندمان بالا برای گرمایش و سرمایش. همه، در حالی که از آن زیبایی شناسی برازنده و مینیمالیستی اسکاندیناوی بهره می برند.


دانشکده تجارت واشنگتن

معماری پایدار : دانشکده تجارت واشنگتن(اعتبار تصویر: تیم گریفیث)

معماران LMN سیاتل در این قطعه جدید از معماری پایدار، اعتبار قوی اکو را در اختیار داشتند. تکمیل سالن بنیانگذاران در دانشکده بازرگانی فاستر دانشگاه واشنگتن، نه تنها نشان دهنده یک پروژه جدید در مجموعه ای از همکاری بین استودیو و موسسه خاص است، بلکه اولین ساختار چوبی انبوه در محوطه دانشگاه را نیز جشن می گیرد.

«تالار جدید بنیانگذاران ادامه معماری و فلسفی فضاهای به هم پیوسته ای است که معماران LMN در طی سالیان متمادی برای دانشکده تجارت فاستر طراحی کرده اند. کیت وستبروک، مدیر معماران LMN، گفت: این با تمرکز بالا بر اهداف پایداری، برابری اجتماعی و فراگیری، و افزایش فرصت‌ها برای ارتباط با جامعه متمایز است. استفاده از الوار انبوه کربن تجسم یافته پروژه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد در حالی که ما صنوبر داگلاس را جشن می گیریم تا فضایی گرم و دلپذیر در فضای داخلی ایجاد کنیم. بیان معماری بیرونی از پالت مواد ایجاد شده توسط ساختمان های قبلی مدرسه فاستر نشات می گیرد و لحظاتی از ساختار چوبی انبوه را برای اشاره به تجربه درونی نشان می دهد.


برج محله اسکله

معماری پایدار : برج محله اسکله(اعتبار تصویر: اتان روهلف)

برج محله اسکله در نزدیکی اسکله سیدنی، تمام اشکال پیچ خورده و پویایی مرتفع معاصر، چهره خوبی را بریده است. اما این ساختمان بلند به دلایلی بیش از یک مورد برجسته است. فیزیک مجسمه‌ای آن مطمئناً چشم‌نواز است، اما این نیز یک شاهکار چشمگیر در استفاده مجدد از معماری پایدار است که عصر جدیدی را برای ژانر آن در استرالیا و فراتر از آن تجلیل می‌کند. جوایز آن اکنون شامل یک جایزه معتبر بین المللی Highrise 2022 است که به تازگی اعلام شده است.

معماری پایدار، نوآوری شهری، زیبایی شناسی چشمگیر؛ چیزهای زیادی برای گفتن برای این بلندمرتبه عصر جدید وجود دارد. معماران آن، 3xn (با مشارکت BVN) این پروژه را به عنوان «اولین آسمان‌خراش استفاده مجدد تطبیقی در جهان» جشن می‌گیرند. دورانی که ارتفاع و ژیمناستیک حجمی به تنهایی می توانست صحنه معماری جهانی را تحت تاثیر قرار دهد، گذشته است.

اکنون، هر ساختمانی باید سخت کار کند تا از چالش‌ها و فرصت‌های خود نهایت استفاده را ببرد تا از نظر محیطی تأثیر مثبت – یا حداقل خنثی – داشته باشد. برج محله اسکله برای انجام این کار طراحی شده است، نه حداقل از طریق طراحی مجدد یک سازه بلند موجود – زیرا مشتری، AMP، تصمیم گرفت به جای تخریب استخوان های 40 ساله اش، یک بازاندیشی هوشمندانه داشته باشد.


خانه چوب پنبه

معماری پایدار : خانه چوب پنبه

(اعتبار تصویر: لورنزو زندری)

کورک هاوس یک خانه خانوادگی جدید است که در یک سایت قهوه ای در شرق لندن ساخته شده است. تا اینجا، برای یک داستان پر از لندن، بسیار عادی است. چیزی که در مورد آن کمتر معمول است این است که در طول همه گیری همه گیر ساخته شده است و خالق آن یعنی پلی اسمیت، باید خانه ای طراحی کند که نه تنها برای ساکنین آن مناسب باشد – چارلز وو بنیانگذار پلی اسمیت و شریک او –بلکه از سایت و شرایط خود نهایت استفاده را می‌کند و چالش‌های طرح و زمان‌بندی آن را به فرصت‌های معماری طلایی تبدیل می‌کند.

این خانه، یک سازه جدید در فارست گیت، در یک زمین قهوه‌ای مستطیلی پنهان از خیابان اصلی، احاطه شده توسط باغ‌های پشتی خانه‌های تراس شرقی لندن واقع شده است. وو، معمار و سرامیکیست با تجربه در استودیوهایی مانند Heatherwick Studio، AHMM، Studio Egret West، پروژه را در بحبوحه قرنطینه آغاز کرد و از همان ابتدا می دانست که باید با چالش هایی روبرو شود. یافتن راه‌حل‌های خلاقانه برای آنها به یک محرک کلیدی برای پیش بردن مرزهای طراحی در این طرح تبدیل شد.


سایبان:بخش پذیرش مرمت شده میشلن

معماری پایدار : سایبان: بخش پذیرش مرمت شده میشلن(اعتبار تصویر: گورش کورنات)

سایبان منطقه پذیرایی تازه بازسازی شده مقر میشلین مستقر در کلرمون-فراند است. تأثیرات بیوفیلیک این طرح شامل یک گلخانه با گیاهان و نمایی است که شکل‌گیری درختان را تقلید می‌کند. طراحی طبیعت انتزاعی به طور کامل از چوب ساخته شده است. زنده کردن یک چشم انداز بالقوه برای چنین شرکت نمادین یک چالش بود. نیکولا دلون، شریک موسس Encore Heureux، توضیح می‌دهد که آینده دفتر مرکزی را تنها می‌توان با همکاری شرکت و درون خود شرکت تعیین کرد.

این ایده در یک دوره مشاوره معماری با استودیویی که در قلب شرکت راه اندازی شده بود، دست به دست شد. گفت‌وگو و کارگاه‌های آموزشی با تیم‌های میشلین واقعاً به سنگ بنای فرآیند طراحی در پشت برنامه ستاد تحول‌آفرین تبدیل شد.


مدرسه پیوادنکو

معماری پایدار : مدرسه پیوادنکو(اعتبار تصویر: پابلو کازالز)

معماران، رودریگو دوکو موتا، و کریستین لارین و ماتیاس مدسن از MAPAA در این ساختمان مدرسه جدید در منطقه ملیپئوکو در حومه شیلی همکاری کردند. مدرسه پیودانکو که بخشی از طرح ابتکار آموزش و پرورش مدارس روستایی آراکانیا، است، که ایجاد هشت مدرسه کوچک در بخش‌های روستایی منطقه را تشریح می‌کند، برای حمایت از جوامع مختلف طراحی شده است.

معماران توضیح دادند: “ما یک استراتژی مشترک برای چهار مدرسه تعریف کردیم، ما این ساختمان ها را نه تنها به عنوان یک مرکز آموزشی بلکه به عنوان مرکز اجتماعی یک قلمرو می دانیم.” ساختمان با در نظر گرفتن بهره وری انرژی و آسایش حرارتی (با رویکرد معماری پایدار )  ساخته شده است، در حالی که این مجموعه شامل منطقه ای برای رشد گیاهان بومی، درختان میوه و سبزیجات است.


غرفه نوارتیس

معماری پایدار : غرفه نوارتیس(اعتبار تصویر: لوریتس جنسن)

هنر با علم در پاویون نوارتیس طراحی شده توسط AMDL CIRCLE و میشل دی لوچی. این پروژه که در بازل، سوئیس واقع شده است، که امسال افتتاح شد، شامل یک نمایشگاه، جلسه و مرکز رویداد جدید است. برای عموم آزاد است – اولین در نوع خود در پردیس نوارتیس- و دارای نمای رسانه ای متمایز و با انرژی صفر است.

این ساختمان با ترکیب معماری پایدار با هنرهای تجسمی و آخرین فناوری، از نسل جدیدی از فتوولتائیک ارگانیک  و شبکه ای از چراغ های LED برای نمایش آثار هنرمندان بین المللی استفاده می کند. این هنر توسط HEK (خانه هنرهای الکترونیکی) در بازل مدیریت می شود. آینده نگر، نوآور، باز و خوش بینانه. پلان طبقه غرفه نوارتیس از نماد جهانی دایره الهام گرفته شده است، که میدان قدرتمندی از انرژی روانی تلقی می شود، نوعی منطقه مقدس که تمام نیروهای فیزیکی و معنوی در آن متمرکز شده اند. د لوچی گفت، زیرا خود معماری باید انرژی را منتقل کند، باید ارتباطات بین صداها و فرهنگ های مختلف را الهام بخشد و ترویج دهد.


خانه دهکده بهداشتی روزبانک

معماری پایدار : خانه دهکده بهداشتی روزبانک(اعتبار تصویر: استودیو کوادرو)

فرانکی پاپاس، مجموعه معماری آفریقای جنوبی، این تصور مجدد کامل از مراقبت های بهداشتی جامعه در ژوهانسبورگ را انجام داد. این سازه که با بودجه‌ای اندک دوباره طراحی شد، اکنون تهویه طبیعی و اصول استفاده مجدد را در اولویت قرار داده است. این پروژه همچنین در ایجاد فضاهای محتاطانه و ضروری برای بیماران و متخصصان پزشکی بسیار مهم بود تا جلسات خود را با اتاق تنفس کافی و مکان‌های طراحی شده ویژه مانند مناطق انتظار سخاوتمندانه و گوشه‌های جلسات کوچک‌تر برگزار کنند. طراحی جدید اتاق های مشاوره، فضاهای انتظار، پذیرایی، حمام و فضاهای خدماتی را در خود جای می دهد. «مراقبت از سلامتی یکی از عالی ترین نشانه های انسانیت ماست.

معماران می‌گویند: بنابراین به جای نور سرد، صدای بی‌وقفه و بوی تلخ ضدعفونی‌کننده‌ها – سنگ محک حسی این پروژه نور خورشید، صدای آب جاری و بوی پتریکور است.

(توضیح مترجم: پتریکور اصطلاحی است که توسط دانشمندان استرالیایی در سال 1964 برای توصیف بوی منحصر به فرد خاکی مرتبط با باران ابداع شد. این امر توسط آب حاصل از باران، همراه با ترکیبات خاصی مانند ازن، ژئوسمین و روغن های گیاهی ایجاد می شود.)


درخت یادگیری

معماری پایدار : درخت یادگیری(اعتبار تصویر: فرد هاوارث)

بوی معطر چوب، انبوهی از اسباب‌بازی‌های جذاب و خطوط و مصالح ملایم، و اصول معماری پایدار اجزای اصلی هویت مهد کودک The Learning Tree هستند – یک مرکز پیش دبستانی جدید در رامفورد شرق لندن. طراحی داخلی معماری با پوشش چوبی زاییده استودیوی نوظهور Delve Architects است.

این تمرین جوان که در سال 2017 توسط دوستان مدرسه ای ادوارد مارتین و الکس راهر راه اندازی شد، برای بازسازی ساختمان صنعتی سابق فراخوانده شد. اکنون این مکان با استفاده از طراحی بادوام و مواد طبیعی – یعنی چوب، لایه و لاستیک – به یک فضای آموزشی گرم و دلپذیر تبدیل شده است. معماران با ایجاد این فضا تنها در شش ماه و کار با محدودیت های بودجه خاص، از پارتیشن های لعاب دار، صفحه های چوبی، فرم های منحنی و نازک کاری سفارشی برای سفارشی کردن فضای داخلی برای مشتری خود، شرکت پیشرو در مراقبت از کودکان و آموزش، Storal Learning استفاده کردند.


زمین بدمینتون کورا کورا

معماری پایدار : زمین بدمینتون کورا کورا(اعتبار تصویر: توماسو ریوا)

پروژه کورا کورا استودیو جنکوئل و ایبوکو یک گنجینه معماری است که در کوه های بالی پنهان شده است. این سازه زمین بدمینتون بامبو با مساحت 200 متر مربع، ویژگی ساده اما جذاب زمین های سرسبز املاک روما هوجان در اوبود است که بر اساس اصول معماری پایدار طراحی شده است. این پروژه که در ابتدا به عنوان زمین تنیس پارویی در نظر گرفته شده بود، به طور ارگانیک به زمین بدمینتون تبدیل شد، زمانی که ماکسیمیلیان جنکوئل، بنیانگذار استودیو جنکوئل متوجه شد که ورزش ملی اندونزی افزوده مناسب تری به زمین های املاک خواهد بود. این ساختمان علاوه بر برجسته بودن بصری، به موجی از معماری خیره کننده مبتنی بر بامبو در بالی کمک می کند.


کارپر

معماری پایدار : کارپر(اعتبار تصویر: تیم ون در ولده)

پروژه‌های Hé Architektuur در درجه اول به نجات بقایای ساختمان‌های موجود می‌پردازد. این، همراه با تمایل تیم به سمت مواد خام تجدیدپذیر، به این معنی است که آثار حاصل اغلب شبیه احیای خلاقانه دوره های گذشته است.

ساختمانی که به پروژه کارپر استودیو تبدیل شد، در مولن بیک، بروکسل، سال ها به عنوان یک کارخانه و دفتر کار می کرد. تیم با حفظ چهار دیوار موجود و تیر فلزی جامد که از مرکز ساختمان برای پشتیبانی عبور می کند، کفپوش چوبی در معرض دید را اضافه کرد. این عناصر، در کنار پنجره‌های بزرگ و آجرهای رنگ‌شده در رنگ‌های ظریف، حسی سبک و صادقانه به خانه می‌دهند. چهار طبقه به سبک نیم طبقه، جریانی را بین فضاهای این ساختمان 330 متر مربعی ایجاد می کند، جایی که دیوارهای داخلی تا حد زیادی غایب هستند، و راه را برای پرده ها باز می کند و در نتیجه چیدمان بسیار انعطاف پذیری ایجاد می کند.

یکی از دیوارهای حمام با درهای سه تایی جایگزین شده است که به حیاط طبقه همکف باز می شوند و پله های چوبی در گوشه ها قرار گرفته اند و فضای کف را در سطوح متصل به خوبی آزاد می کنند. نما ترکیبی جذاب از طراحی دوره زمانی و معاصر است. یک پسوند اتاقک آجری سفید در بالای بدنه تاریخی خانه قرار دارد که به زیبایی با آجرهای قرمز و قاب‌های پنجره‌های پرآذین زیر تضاد دارد.


بلژیک 528

معماری پایدار : بلژیک 528(اعتبار تصویر: ادموند سامنر)

Enter Projects Asia هوشمندانه از یک ساختار پایدار برای تجدید ساختمان کارخانه در بلژیک استفاده کرد. این پروژه که در Waregem واقع شده است، یک فضای ترکیبی به مساحت 300 متر مربع را از طریق “تعادل و آرامش” دوباره فعال می کند. سلامتی و رویکرد سازگار با محیط زیست نیز مهم بودند و معماران تصمیم گرفتند یک عنصر حصیری روان را نصب کنند و ویژگی های سازگار با محیط زیست مواد طبیعی را ستایش کنند. کاملا طبیعی، تجدید پذیر و زیست تخریب پذیر. تیم طراحی می‌گوید: «بخش‌های مجسمه‌سازی مطابق با عملکرد طراحی شده‌اند: نورپردازی، نشستن و جریان جهت‌دار، که همگی به یک قطعه مجسمه‌سازی بزرگ به ارتفاع 8 متر ختم می‌شوند که لابی را روشن می‌کند و تصویر برند را تحسین می‌کند.»

علاوه بر این، کارخانه حصیری در بانکوک توسط افرادی که در آنجا کار می کنند نیرو می گیرد. این سازه ها توسط صنعتگران تایلندی با چندین نسل تجربه ساخته شده اند. هیچ «قدرت ماشینی» در ساختن حصیری وجود ندارد. همانطور که از عکس های ساخت مشاهده خواهید کرد، این افراد نیز (در نهایت کار تیمی) هستند که اطمینان حاصل کنند که سازه ها به طور ایمن در ظروف برای حمل و نقل قرار می گیرند. هیچ برقی در این فرآیند دخیل نیست، ردپای کربن صفر است.


اکو

معماری پایدار : اکو(اعتبار تصویر: ایوا بلوم)

یک ساختمان جدید (با معماری پایدار ) آموزشی بین دانشکده ای تولید انرژی در TU Delft در هلند افتتاح شد. کار UN Studio مستقر در آمستردام، این سازه به طور پایدار طراحی شده است، با استفاده از عایق، تنظیم حرارت و پانل های خورشیدی به طوری که انرژی بیشتری نسبت به مصرف انرژی در حین کار برداشت می کند.

همچنین بسیار انعطاف پذیر و جمع و جور است. ساختمان اکو با مثال آموزش می دهد. در این ساختمان بسیار فشرده، استفاده از فضا به حداکثر می رسد، در حالی که دانشجویان رشته های مختلف را در تماس نزدیک تر می کند. بن ون برکل، مدیر استودیو، می‌گوید که نه تنها می‌توانند تجربه یادگیری خود را فشرده کنند و از یکدیگر بیاموزند، بلکه می‌توانند از خود ساختمان نیز بیاموزند.


خانه منفعل استرو

معماری پایدار : خانه منفعل Ostro(اعتبار تصویر: دیوید باربور)

این خانه که در روستای اسکاتلند کیپن در نزدیکی استرلینگ قرار دارد و توسط استودیوی معماری محلی Paper Igloo طراحی شده است، بر اساس معماری پایدار اصول خانه منفعل طراحی شده است. این سازه در یک منطقه حفاظت شده تاریخی واقع شده است و رو به جنگل است و معماران با پوشاندن ساختمان با چوب های فرسوده به این محیط طبیعی و لایه ای اشاره می کنند. در نظر گرفته شده به عنوان یک جعبه در یک جعبه که عایق را افزایش می دهد، همچنین الزامات الزامی استانداردهای فنی بخش 7: سطح طلایی پایداری را برآورده می کند.


ساخته شده از شن و ماسه

معماری پایدار : ساخته شده از شن(اعتبار تصویر: جیم استفنسون)

یک کلبه در دوون از طریق توسعه در نظر گرفته شده توسط معماران مستقر در لندن، Studio Weave، جان تازه ای یافته است. Made of Sand، همانطور که پروژه نامگذاری شد، تبدیل یک سازه سنگی سنتی به یک خلوتگاه مدرن با اضافه شدن یک غرفه چوبی دو طبقه در یک طرف است. این ملک منزوی در بلک داون هیلز اکنون ظرفیت بیشتری برای میزبانی از مهمانان دارد و همچنین می تواند به عنوان یک فضای خلاقانه اختصاصی برای صاحبان خود عمل کند و افزوده های معماری انعطاف پذیر را جشن می گیرد که دوره جدیدی را در زندگی ملک اصلی تاریخی نشان می دهد.

ساختار چوبی را می توان به طور جداگانه از کلبه اصلی در دسترس قرار داد و در آن ساکن شد، که به دلیل انعطاف پذیری در استفاده آن است. فرم‌های آن بی‌تردید معاصر هستند، اما به لطف تعادل دقیق حجم‌ها، ریتم‌های نما، و انتخاب مواد (مانند پوشش بیرونی بیرونی از چوب سرو قرمز غربی، اما همچنین خاک رس، سفال و برنج موجود در داخل)، هنوز در بافت طبیعی و تاریخی سایت خود احساس راحتی می کند.


آهنگری تبدیل شده

معماری پایدار : آهنگری تبدیل شده(اعتبار تصویر: ایوان جونز)

معماران BakerBrown برای معماری پایدار، راه‌های پیشگام برای کاهش ردپای ساختمان از طریق طراحی دقیق، استفاده دقیق از منابع، و روش‌های کاملاً عملی و قابل دسترس مانند عایق کاری و استفاده از مصالح و تجارت محلی، شهرت برنده‌ای دارد. در همین راستا، آخرین کار آن یک توسعه پایدار است که از یک سایت منحصربه‌فرد که گذشته، حال و آینده را گرد هم می‌آورد حداکثر استفاده را می‌برد.

جدیدترین پروژه این تمرین، تبدیل یک خانه مسکونی طولانی، کم ارتفاع و شیروانی در جنوب انگلستان است. سازه اصلی زمانی مزرعه دهکده بود که همه نوع کالاهای فلزی را برای کشاورزان و مشاغل محلی می ساخت. متعاقباً به یک خانه تبدیل شد و محله اطراف آن به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.


در باغ های ملکه ساکن شوید

معماری پایدار : در باغ های ملکه ساکن شوید(اعتبار تصویر: جک هابهاوس)

پایدارترین کاری که می توان برای کره زمین انجام داد احتمالاً اجتناب از سفر زیاد است. اما اگر سفر اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد، برنامه‌ریزی سفر به دوستدار محیط‌زیست قطعا راهی است. اگر مقیم لندن هستید، جدیدترین پیشنهاد در خانواده Inhabit، مکان زنجیره ای  باغ های ملکه، می تواند به خوبی با آن مطابقت داشته باشد.

باغ‌های واقع درکوئینز که به تازگی افتتاح شده است، توسط معماران هلند هاروی طراحی شده است، پروژه‌ای است که با استفاده از اصول کلیدی طراحی پایدار هتل – بدون به خطر انداختن راحتی و سبک طراحی شده است. در واقع، معماری پایدار آن به قدری در ساخت آن گنجانده شده است که جنبه‌ای است که حتی در طول بازدید متوجه آن نمی‌شوید – جدا از مواد طبیعی. برای استودیوی معماری پشت آن، به سرپرستی ریچارد هالند و جاناتان هاروی، این اولین تلاش برای طراحی هتل نبود – آنها همچنین پشت دیگر مکان لندن، در Paddington، Inhabit بودند.

اما این اولین باری است که آنها توانسته‌اند جاه‌طلبی‌های پایداری خود را به این سطح برسانند و با رویکرد کلی ترمیم و طراحی مجدد سازگارتر با محیط‌ زیست کار کنند (برخلاف ساختن جدید).


خانه مارس

معماری پایدار : خانه مارس(اعتبار تصویر: ادموند سامنر)

اگر این اشکال تمیز و مدرنیستی خانه جدید مارس ناکس باوان است که برای اولین بار آن را به عنوان یک خانه معاصر استثنایی نشان می دهد، پس اعتبار زیست محیطی قوی و موقعیت روستایی ایده آل آن مطمئناً موقعیت آن را به عنوان یک قطعه ملایم اما واقعاً آینده نگر تثبیت می کند. معماری مسکونی این پروژه که اخیراً در یک دشت سیلابی طبیعی در سواحل رودخانه تیمز در بریتانیا به پایان رسیده است، خانه ای هوشمندانه پیش ساخته، مقاوم در برابر در آینده است که معماری پایدار را به این بخش از بخش زیبای رودخانه می آورد. مارچ هاوس به عنوان یک خانه خصوصی ساخته شده است که با استفاده از سیستم کاست مدرن و پیش ساخته ایجاد شده است.

این تکنیک توسط Knox Bhavan مستقر در لندن با مشارکت سازنده مدولار BlokBuild و مهندسان Price & Myers توسعه داده شده است. این تیم توضیح می‌دهد که هدف ساخت خانه‌ای پایدار بود که «در برابر خطر افزایش پیش‌بینی‌شده سیل در 100 سال آینده مقاومت کند و یک راه‌حل طراحی مناسب برای ساخت و ساز در مکان‌های مستعد سیل ارائه کند».


پلاس

معماری پایدار : پلاس(اعتبار تصویر: اینار آسلاکسن)

زمانی که حدود یک سال پیش با یان کریستین وستره، مدیر عامل وقت شرکت Vestre (و وزیر تجارت و صنعت فعلی نروژ) سازنده مبلمان فضای باز آشنا شدیم، او با اشتیاق ما را در برنامه‌های خود برای ایجاد پلاس، «پایدارترین کارخانه جهان» همراهی کرد. اکنون، به لطف تلاش‌های او و با حسن نیت از طراحی Bjarke Ingels Group (BIG)، سایت ساختمانی در وسط یک جنگل نروژی که در سال 2021 از آن بازدید کردیم، اکنون به یک مرکز تولید کامل تبدیل شده است – و خیلی چیزهای دیگر.

پلاس این هفته در ماگنور نروژ افتتاح می شود و از کارمندان، مشتریان و بازدیدکنندگان دعوت می کند تا معماری پایدار آن را تجربه کنند. پلاس یک کارخانه برای مردم است! این پروژه ای است که ما مقدار زیادی روح و انرژی برای آن گذاشته ایم. Stefan Tjust، مدیرعامل فعلی Vestre می‌گوید: این روز مهمی برای ما، بلکه برای صنعت سرزمین اصلی نروژ و همکاری صادرات اسکاندیناوی است.


کاسا آزول

معماری پایدار : کاسا آزول(اعتبار تصویر: آندره اسکارپا)

asa Azul ممکن است جدیدترین در یک ردیف طولانی از شاهکارهای مسکونی مارسیو کوگان و شرکای او در استودیو MK27 باشد، اما در میان گروه های برجسته خود برای سایت خود منحصر به فرد است، قطعه نادری در جنگل حفاظت شده اقیانوس اطلس که این پروژه را در همه موارد شکل داده است. مسیر. کاسا آزول که در گوارویا، برزیل، در ایالت سائوپائولو، با ساحل خیره کننده ایپورانگا و اقیانوس اطلس در فاصله 500 متری قرار دارد، مطالعه ای در زمینه معماری و توسعه پایدار و معماری معاصر برزیل است.

قابل درک است که شهرداری محلی در مورد ساخت آن سختگیر بود. نزدیک به دو سال طول کشید تا تأییدیه‌های آژانس محیط‌زیست مورد نیاز، که حباب محافظی به عرض 2 متر را فراتر از ردپای خانه برای محافظت از جنگل در برابر فعالیت‌های ساختمانی الزامی می‌کرد. مسئولان هر روز در محل حضور داشتند تا تأثیر پروژه بر گیاهان اطراف را بررسی کنند، اما کوگان، دایانا رادومیسلر (او با رناتا فورلانتو، سوزانا گلگوفسکی و ماریانا سیماس، استودیو را اداره می کند) و طراح همکار آنها سامانتا کافاردو بیشتر بودند. خوشحالم که از نظارت دقیق زیست محیطی پیروی می کنیم و حتی فراتر می رویم.


رصدخانه واردین

معماری پایدار : رصدخانه واردین(اعتبار تصویر: مطبوعات)

رصدخانه در واردین یک اسکای بار و سالن استراحت منحصر به فرد با الهام از گیاه شناسی در طبقه 53 ساختمان مسکونی مرتفع شرق لندن است. این طرح بر زندگی در میان فضای سبز و نقش گیاهان، و ادغام فضای داخلی و خارجی برای رفاه تاکید دارد. «کار کردن با EcoWorld Ballymore در واردین و اینکه دید مشترک ما زنده شد، لذت بخش بود.

ایده اصلی پشت این همکاری، ارتباط مردم با طبیعت و فضای بیرون بود. بیان معماری بسیار واضح واردین، که به عنوان یک قطعه طراحی پیوسته به فضاهای داخلی منتقل شده است، به ساکنین و بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا از مجموعه ای از فضاهای دراماتیک و غوطه ور با چشم اندازهای فراوان از طبیعت و منظره اطراف شهر  لذت ببرند.

این امر به ویژه در رصدخانه طبقه 53، که اولین تاثیر قدرتمند، حس اکتشاف و مقیاس بزرگی را ایجاد می‌کند که در جذابیت واردین نقش اساسی دارد، با درک چشم‌انداز جسورانه‌ای که با EcoWorld Ballymore برای این طرح منحصربه‌فرد به اشتراک گذاشته‌ایم. ویل پول، از نویسندگان فضا، معماران گلن هاولز، می گوید.


فضای کاری Earthitects

معماری پایدار : فضای کاری Earthitects(اعتبار تصویر: مطبوعات)

تمرین معماری هند Earthitects دفتر خود در بنگالورو را به یک فضای نمونه دوستدار محیط زیست تبدیل کرده است. معماران توضیح می‌دهند: «با استفاده از نیروی کار محلی برای ساخت تقریباً تک تک مبلمان‌های داخلی، میزها، صندلی‌ها، ایستگاه‌های کاری و نورپردازی را ساخته‌ایم – همه از چوبی که هیچ‌کس دیگری نمی‌خواست.» طراحی حول طبیعت و یک احساس کلی ارگانیک می چرخد که با اصولی مانند در ذهن ساخته شده است.

قطب های اکالیپتوس و جوت با طیف وسیعی از دانه ها و بافت های چوب ترکیب می شوند. در اینجا، فضای ملاقات و احوالپرسی است – فضایی چند منظوره برای جلسات مختلف رسمی و غیررسمی که دارای یک میز معلق سفارشی است.


مرکز دانشجویی UCL

معماری پایدار : مرکز دانشجویی UCL(اعتبار تصویر: آلن ویلیامز)

مرکز دانشجویی در مرکز پردیس بلومزبری UCL در مرکز لندن قرار دارد. این پروژه توسط Nicholas Hare Architects طراحی شده است، این پروژه نه تنها فضایی گرم و کاربردی را برای دانش آموزان ایجاد می کند تا از آن برای ملاقات، غذا خوردن یا کار استفاده کنند – همچنین دارای برخی از اعتبارات سازگار با محیط زیست قوی است، بدون اینکه سبکی به خطر بیفتد. این ساختمان که یک سایت شکاف پشتی خانه را تغییر می دهد، استانداردهای پایداری مثال زدنی از جمله BREEAM Outstanding را به دست آورده است. در داخل، اجزای کلیدی شامل 1000 فضای مطالعه برای دانش آموزان، مرکز تحقیقات دانشجویی، یک کافه، و فضاهایی برای تفکر یا نیایش آرام است.

(Smart CRE :BREEAM Outstanding پلتفرمی است که بر ایجاد پروژه های تجاری کارآمدتر و پایدارتر املاک و مستغلات تمرکز دارد.)


خانه گاولند

معماری پایدار : خانه گاولند(اعتبار تصویر: اندی هاسلم)

منطقه حفاظت شده کرک الا یک حومه بزرگ و سرسبز است که در شرق رایدینگ یورکشایر، در حومه غربی کینگستون آپون هال واقع شده است. نزدیکی آن به مرکز شهر به همراه محیط طبیعی سرسبز و علایق معماری آن (نمونه های به خوبی حفظ شده از معماری قرن 18، 19 و 20 را ترکیب می کند) آن را به مکانی مطلوب برای زندگی تبدیل می کند. و این دقیقا همان جایی است که یک زوج محلی تصمیم گرفتند خانه جدید خود را بسازند. نتیجه خانه Gowland است، یک خانه سخاوتمندانه و معاصر یورکشایر توسط ID Architecture مبتنی بر گریمزبی.

این اقامتگاه جایگزین یک خانه ییلاقی کوچک و موجود در محل شد. درخواست اصلی مشتریان این بود که فضای جدید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند خانواده بزرگ آنها – فرزندان و نوه ها – را برای اقامت گسترده در تعطیلات و  آخر هفته در خود جای دهد. در نتیجه، معماران یک ویلای وسیع ایجاد کردند که به شکل L در اطراف یک تراس سنگ فرش شده با استخر شنا پیچیده شده و در دو سطح قرار میگیرد تا تمام اتاق خوابها و انواع فضاهای نشیمن را در خود جای دهد.

این خانه بزرگ  در حدود 600 متر مربع – همچنین شامل یک سالن بدنسازی خانگی، انبار، فضاهای کاربردی و یک اتاق چکمه است که تمام امکانات رفاهی را برای ساکنان فراهم میکند. علاوه بر این، زیرساخت‌هایی برای فناوری‌های پایدار از جمله دیوار باتری تسلا، پانل‌های PV خورشیدی و پمپ‌های حرارتی منبع هوا در نظر گرفته شده است.


خانه برداشت باران

معماری پایدار : خانه برداشت باران(اعتبار تصویر: رافائل گامو)

حدود دو ساعت در غرب مکزیکو سیتی در منطقه تماسکالتپک، خانه ای که اخیراً برای یک معمار و خانواده اش تکمیل شده است، چهره جدیدی به حفظ آب می دهد. خانه Rain Harvest که از سه ساختار کوچک شامل یک اقامتگاه اصلی، یک استودیوی هنری و یک حمام تشکیل شده است، معماری برداشت آب باران را ادغام می کند – یک عمل غیر معمول با وجود بارش فراوان منطقه. طراحی شده توسط خاویر سانچز، مالک خانه از معماران JSa و رابرت هاچیسون از معماری Robert Hutchison، مفهوم پشت خانه Rain Harvest ریشه در ویژگی های منحصر به فرد مکانی دارد که در آن واقع شده است – در منطقه Reserva el Penón، توسعه‌ای مبتنی بر چشم‌انداز که به خودکفایی آب برای جامعه‌ای متشکل از 80 خانواده در 450 هکتار از یک ذخیره‌گاه طبیعی دست یافته است.


اکولوژی مزرعه سبز

معماری پایدار : اکولوژی مزرعه سبز(اعتبار تصویر: اندرو اسیبو)

در انتهای یک مسیر خاکی نارنجی پودری، با دو ساعت رانندگی از لاگوس در روستای ایکیسه، در جنوب غربی نیجریه، یک انبار آجری خاکی قرار دارد. جواهری در تاج مزرعه سبز محیط زیست، یک فضای جدید برای اقامت هنرمندان است که توسط هنرمند بریتانیایی-نیجریه ای ینکا شونیباره ایجاد شده است.

در بالاترین نقطه از 54 هکتار زمین مزرعه، احاطه شده توسط چشم اندازهای پانوراما از جنگل های سرسبز، علفزار و بوته ها، پوسته لاتریت ساختمان درخشش طلایی گرمی را در آفتاب آخر صبح ساطع می کند. پروانه‌های بی‌شماری ساکن می‌شوند و پرواز می‌کنند، در حالی که زمزمه حشرات، علف‌های خش‌خش و آواز پرندگان، موسیقی متن این کشور را تشکیل می‌دهد. خانه انبار دارای یک استودیو و محل زندگی برای شرکت کنندگان برنامه هنرمندان در محل اقامت است که در بهار امسال راه اندازی می شود و فرصت زندگی و کار در محل را در مدت سه ماه ارائه می دهد.

هنرمندان همچنین می‌توانند اقامت خود را در یک مکان جایگزین در لاگوس سپری کنند، و هر دو سایت توسط بنیاد فضای هنرمندان مهمان مستقر در نیجریه (GAS) اداره می‌شوند که یک سازمان خواهر بنیاد  ینکا شونیباره به رهبری کارگردان بلیندا هولدن است. شونیباره در حالی که در مورد مکان دورافتاده Ecology Green Farm فکر می کند، می گوید: «همه ما باید به طبیعت نزدیکتر باشیم. “این یک محیط عالی برای هنرمندان است تا الهام بگیرند و کار کنند، و کمی آرام باشند.”


آگروتوپیا

معماری پایدار : آگروتوپیا(اعتبار تصویر: Filip Dujardin)

گلخانه روی پشت بام آگروتوپیا با توجه به پایداری و تولید مواد غذایی، زاییده افکار استودیوی بلژیکی شرکت معماری متا و شرکت هلندی معماران ون برگن کولپا است.
معماران ادعا می کنند که این بزرگترین ساختمان عمومی است که به تولید مواد غذایی شهری در اروپا اختصاص داده شده است، و کمیسیونی از مؤسسه تحقیقاتی فلاندری برای کشاورزی و باغبانی، Inagro، و REO Veiling بوده است. این طرح که واقع در شهر روزلار بلژیک است، دارای یک سیستم بازیابی آب نوآورانه است و از گرمای زباله شهری استفاده مجدد می کند.

ما به همراه مشتریان، Inagro و REO Veiling، ساختمانی جاه طلبانه با نوآوری های متعدد را محقق کرده ایم. یک ساختمان واحد با مناطق مختلف آب و هوایی، استفاده پایدار و اقتصادی از فضا، تحقیق در مورد سبزیجات برگ‌دار و سبزیجات میوه در شهر، باز کردن پشت بام به روی یک عملکرد عمومی، استفاده چرخشی از فضا و انرژی، به نام چند مورد اشاره می کند. یاگو ون برگن از معماران ون برگن کولپا.


گلخانه خورشیدی با معماری پایدار

معماری پایدار : گلخانه خورشیدی(اعتبار تصویر: آدریا گولا)

نمونه اولیه گلخانه خورشیدی برای تولید غذا و انرژی در شهرها در حومه بارسلون ساخته شده است.
این پروژه «فضایی را برای کشت خودکفایی به عنوان راه حلی برای تولید غذا و انرژی در شهرها و پیشبرد به سمت مدل شهر بدون آلایندگی که توسط اتحادیه اروپا برای سال 2050 پیشنهاد شده است، پیشنهاد می‌کند؛ و خالقان آن،  توضیح می‌دهند:  می‌توان آن را تطبیق داد و بزرگ‌تر کرد. یا به تناسب زمین های خالی شهری، باغ ها یا پشت بام ها. سازه چوبی که توسط تیمی از دانشجویان و محققان برنامه کارشناسی ارشد در ساختمان‌ها و زیست‌شناسی پیشرفته اکولوژیکی (MAEBB) موسسه معماری پیشرفته کاتالونیا ساخته شده است، به آرامی روی زمین در پارک طبیعی کولسرولا قرار دارد.

این طرح از انرژی خورشیدی، مواد پایدار و فناوری کشت پیشرفته برای رسیدگی به تعدادی از مسائل معاصر از جمله تغییرات آب و هوا و تولید مواد غذایی استفاده می کند.


مرکز خلاقیت جدید دانشگاه یورک سنت جان

معماری پایدار : مرکز خلاقیت جدید دانشگاه یورک سنت جان(اعتبار تصویر: Hufton + Crow)

معماران Tate + Co و دانشگاه یورک سنت جان به تازگی مرکز خلاقیت جدید موسسه را راه اندازی کرده اند. خانه ای جدید برای دوره های موسیقی و علوم کامپیوتر. فضاهای تخصصی برای دانش‌آموزان اجرا، نوشتن خلاق و تولید رسانه، همگی در این ساختمان زیبا و کم انرژی قرار دارند که اعتبار زیست‌محیطی آن از عملیاتی تا شرایط کربن تجسم یافته را در بر می‌گیرد.

یک قاب چوبی قابل توجه و کنترل آب و هوای ساده از جمله استراتژی های سازگار با محیط زیست است که معماران شرق لندن در طراحی خود اتخاذ کردند، که از چوب برای پوشاندن بسیاری از فضاهای خود در گرما و بافت های ارگانیک استفاده می کند.

مرکز خلاق در YSJU نشان می دهد که شما می توانید بدون به خطر انداختن پایداری محیطی، امکانات پیشرفته ای را برای دانش آموزان فراهم کنید. مهم بود که این آرزوها را از چشم انداز به طراحی متصل کنیم و این دلیلی است که دانشگاه کار ما را انتخاب کرد. جری تیت، مدیر استودیو، می‌گوید: آن‌ها دریافتند که تنها آینده پردیس، آینده‌ای است که نیازهای دانش‌آموزان را در اولویت قرار دهد و همزمان از ابتکارات پایدارتر حمایت کند.


هنلی هال

معماری پایدار : هنلی هال(اعتبار تصویر: بروس دامونته)

هنلی هال، یکی از آخرین کارهای آموزشی استودیوی معماری آمریکایی کایران تیمبرلیک، خانه جدید و قابل توجهی برای مؤسسه بهره وری انرژی UC Santa Barbara است. همچنین پروژه ای است که قبلاً گواهینامه پلاتینیوم LEED را به دست آورده است و جایزه معماری آمریکا در سال 2021 را در کنار سایر افتخارات دریافت کرده است. جیسون اسمیت، شریک کایران تیمبرلیک می گوید: “ما مفتخریم که با UC Santa Barbara همکاری کنیم تا هنلی هال را به پردیس دانشگاهی ایده آل برای IEE تبدیل کنیم.”
“تخصص ما در طراحی نوآورانه و پایدار کاملاً با ماموریت آینده نگر آنها برای ایجاد فناوری های جدید در تعقیب آینده ای کارآمد در انرژی مطابقت دارد. این ارزش‌های مشترک به ایجاد یک محیط آینده‌نگر و پر جنب و جوش برای علم و همکاری کمک کرد.”


زمین های چوبی

معماری پایدار : زمین های چوبی(اعتبار تصویر: تیم سوار)

یک خانه خانوادگی واقع در منطقه های ویلد بریتانیا با زیبایی طبیعی فوق‌العاده از محیط خود الهام می‌گیرد، با تمرکز بر مواد طبیعی و پایداری. Woodlands در دهکده وادهرست ساسکس شرقی، خانه‌های ییلاقی کلبه‌های ییلاقی دهه 1920 را که در ابتدا در این مکان قرار داشت، بازنگری می‌کند و در زمین قبلی توسعه‌یافته خانه اصلی بنا شده است.

چمن نیمه طبیعی در حال حاضر – با پتانسیل خود برای افزایش تنوع زیستی – به بخشی زنده از توسعه جدید تبدیل می شود. خانه پنج خوابه توسط معماران ویلیامز گریفیث دارای یک طرح باز است، با فضاهای نشیمن به هم پیوسته که فرصت های گسترده ای را برای یک خانواده برای کار و زندگی در فضا ارائه می دهد. این طرح نیازهای فوری خانواده در حال رشد را در نظر می گیرد، با انتخاب ورودی های اصلی و فرعی و آشپزخانه دوم که گزینه های زندگی جایگزین را برای آینده ارائه می دهد. نوشته های اضافی: هانا سیلور


ویلا پیروگوو

معماری پایدار : ویلا پیروگوو(اعتبار تصویر: ایلیا ایوانف)

با نزدیک شدن به ویلا پیروگوو از دور، به نظر می‌رسد که مجموعه‌ای از سازه‌های گنبدی سلسله‌ای از زمین بیرون می‌آیند.
این‌ها از بتن و شیشه ساخته شده‌اند، این اتاق خواب‌های دراماتیک در جدیدترین پیشنهاد مسکونی معمار هلندی اریک ون ایگرات در روسیه هستند.
هنگام پیاده روی به سمت ورودی اصلی، ویلا به طور کامل خود را در تمام شکوه بتنی بیانگر خود نشان می‌دهد که هندسه‌های زاویه‌ای را با آن غلاف‌های خواب متمایز مخلوط می‌کند. همه در جنگل انبوه درخت کاج در امتداد سواحل رودخانه کلیازما در حومه روسیه قرار گرفته‌اند.
این سفارش از طرف یک مشتری خصوصی دریافت شد که به دنبال یک خانه تعطیلات بود که هم برای تابستان دلپذیر و هم برای شرایط سخت زمستانی منطقه به خوبی کار می‌کرد. تیم در استودیوی معماری وان ایگرات بر خلق ترکیبی باشکوه متمرکز شد که طراحی قرن بیست و یکمی و تمام معایب مد را ارائه می‌دهد( معماری پایدار ) و در عین حال زیبایی طبیعی محیط را جذب می‌کند. این امکان را می‌دهد که مناظر تقریباً در هر اتاق از طریق بخش‌هایی از شیشه‌ها، تراس‌ها و بالکن‌ها در مرکز صحنه قرار گیرند.

کابین بید

معماری پایدار : کابین بید(اعتبار تصویر: جیک بالستون)

اگر همه‌گیری باعث شده است که رویای حومه‌های سبز، کابین‌های منزوی و یک زندگی مینیمالیستی آرام و منظم داشته باشید،
Bide ممکن است برای شما مناسب باشد. این کابین معماری دورست کار عشق یک زوج از علاقه مندان به طراحی است – یکی معمار استودیو LAMA مستقر در لندن،و دیگری برای برند طراحی نوردیک Åben کار می کند.
این دو نیرو به هم پیوستند و تخصص خود را برای ساختن، تقریباً به طور کامل دستی در یکی از قرنطینه‌های اخیر، گرد هم آوردند.این گریز جذاب – یک فرار روستایی با پیچش معماری.کابین برای خودشان طراحی شده بود، به عنوان یک خلوتگاه خصوصی،که در مواقعی می توان از آن به عنوان اجاره نیز استفاده کرد. مدیریت طراحی، منبع یابی محصول و ساخت و ساز با هم، این زوج اطمینان حاصل کردند که پروژه آنها از اصول معماری پایدار استفاده می کند،مانند استفاده از مصالح محلی و تکنیک های ساختمانی سازگار با محیط زیست.
به عنوان مثال، The Bide با استفاده از سیستم ویکی هاوس طراحی شده است، با یک قاب چوبی که توسط CNC بریده شده و با دست به هم متصل شده است.
مواد کم کربن مورد استفاده شامل پشم گوسفند و عایق الیاف چوب است.یک توالت بدون آب اسپارت از سوئد، یک سیستم غیرمتمرکز MVHR وجود دارد، و یک دوش آب بخار شده نبیا که «40 درصد آب کمتری نسبت به دوش معمولی مصرف می‌کند».


بیمارستان دوستی

معماری پایدار : بیمارستان دوستی(اعتبار تصویر: آصف سلمان)

بیمارستان دوستی کاشف چاودری/اوربانا در بنگلادش جایزه معتبر بین المللی RIBA 2021 را دریافت کرد.
جایزه این مؤسسه با تجلیل از آثار برجسته و بین‌المللی که «تعالی طراحی و تأثیر اجتماعی را نشان می‌دهند»، شبکه خود را به نمایش می‌گذارد. پروژه برنده به رهبری NGO Friendship دقیقاً این کار را انجام می دهد.
نه تنها فضای معماری کاربردی و در نظر گرفته شده را برای خدمات بهداشتی مهم به جوامع محلی ساتخیرا در جنوب بنگلادش فراهم می کند، بلکه از معماری پایدار نیز برای انجام این کار استفاده می کند.


دفتر مرکزی بانک تجاری روستایی شنژن

معماری پایدار : دفتر مرکزی بانک تجاری روستایی شنژن(اعتبار تصویر: ست پاورز)

جدیدترین پیشنهاد SOM، دفتر مرکزی بانک تجاری روستایی شنژن در چین، از طراحی هوشمندانه و اصول بیوفیلیک برای کمک به سازه برای سازگاری با آب و هوای گرمسیری و محیط وسیع‌تر استفاده می‌کند. نمای برج توسط یک دیاگرید خارجی تعریف می شود که هم به عنوان ساختار ساختمان و هم به عنوان یک عنصر مهم سایه انداز خورشیدی عمل می کند.
معماران توضیح می‌دهند که در پایه آن، دیاگرید برای ایجاد دهانه‌های قاب‌بندی شده و مناظری به پارک اطراف و دریای چین جنوبی، در یک پیاده‌روی کوتاه از ساختمان، گشاد می‌شود. این دیاگرید، که شبیه به اسکلت بیرونی است، به تعریف نمای کلی ساختمان نیز کمک می کند.در داخل، فضای داخلی بر اساس اصول فنگ شویی استوار است و هوا، آب و خاک را در طراحی ترکیب می کند.
این برج دارای LEED Platinum است و گواهینامه ستاره سبز چین را هدف قرار داده است.


فروشگاه مرکوری

فروشگاه میرکوریمعماری پایدار : فروشگاه میرکوری(اعتبار تصویر: ناهو کوبوتا)

فضایی نوپا برای هنرمندان تئاتر، از کارگردانان صحنه گرفته تا طراحان رقص و طراحان، فروشگاه مرکوری یک مرکز فرهنگی جدید در شهر نیویورک است که توسط CO Adaptive Architecture ایجاد شده است. این فضا برای اهداف مختلفی از جمله اقامتگاه ها، استودیو و فضای کار مشترک، فعالیت های اجتماعی و تامین مالی طراحی شده است.

معماران از CLT – اولین استفاده مستند در شهر از این ماده منفی کربن – برای تغییر شکل 12700 فوت مربع ریخته گری فلز سابق، مقاوم سازی و استفاده مجدد و استفاده مجدد از بسیاری از عناصر موجود آن استفاده کردند. این اولین پروژه در شهر نیویورک است که از چوب انبوه برای تغییر یک ساختمان استفاده مجدد تطبیقی استفاده می کند، و ما امیدواریم که به عنوان نمونه باشد. روث ماندل، یکی از مدیران CO Adaptive، می‌گوید: نمونه‌ای از ظرفیت چوب انبوه برای کاهش همزمان کربن تجسم‌شده و تقویت مجدد ذخایر قدیمی ساختمان‌مان.


خانه ای روی ریج

معماری پایدار : هاوس روی ریج(اعتبار تصویر: ادموند سامنر)

براونی، مجموعه ای از دوربین های عکاسی ساخته شده توسط ایستمن کداک در اوایل قرن بیستم، الهام گرفته از Haus on the Ridge، معمار و صاحب این خانه کنت، داگ اسمیت، مدیر اصلی تی پی بنت را نشان می دهد.
واقع در حومه سبز انگلیسی، خانه، ساخته شده توسط معمار پروژه سام کلارک. نه تنها یک خانه خانوادگی قابل توجه است، بلکه بر اساس اصول معماری پایدار طراحی شده است و از استانداردهای سختگیرانه پاسیوهاوس پیروی می کند.
اسمیت می گوید: همه ما به عنوان معمار رویای طراحی و ساخت خانه خود را داریم. با علاقه اولیه به مفهوم پاسیوهاوس، این پروژه به من فرصت عالی داد تا خودم و سام را به چالش بکشم. گردآوری طراحی تمیز، مینیمالیستی و استثنایی با اعتبار پایداری Passivhaus،
همسرش، وندی، می‌افزاید: مفاد Passivhaus سطحی از راحتی را به استاندارد طراحی و موارد دیگر می‌دهد.  فضای نشیمن ساده و عمدتاً باز، با تعامل باورنکردنی آن با فضای بیرونی و محیط روستایی، زندگی در خانه را لذت بخش می کند.


اتاق پلی توسط Cutwork x Bouygues Immobilier

معماری پایدار : Poly Room توسط Cutwork x Bouygues Immobilier(اعتبار تصویر: پیر شاتل-اینوسنتی، با حسن نیت از Cutwork)

توسعه‌دهنده فرانسوی Bouygues Immobilier با معماران Cutwork متحد شده است تا یک مدل ساختمان جدید ابتکاری را راه‌اندازی کند. این مفهوم با ترکیب سادگی ژاپنی با مونتاژ لگو مانند، بر روی یک واحد پیش ساخته و مدولار متمرکز شده است: PolyRoom. یک واحد نمونه در حال حاضر ساخته شده است، و تیم قصد دارد اولین توسعه ایجاد شده با استفاده از مفهوم PolyRoom را به زودی راه‌اندازی کند تا در سال ۲۰۲۳ در بوردو تکمیل شود.

این سازه منادی یک نام تجاری زنده جدید برای Bouygues Immobilier خواهد بود – برندی که سبز، کاربردی است و \\\”به دقت برای فعال کردن تنوع زیستی و اکولوژی‌های محلی\\\” در سایت خود طراحی شده است. بنیانگذار و معمار Cutwork، آنتونین یوجی مائینو فرانسوی-ژاپنی، از مفهوم ژاپنی washitsu 和室わしつ (اتاق واشیتسو به سبک ژاپنی) الهام گرفته است. واشیتسو یک اتاق مرکزی در خانه‌های سنتی ژاپنی است. هیچ هدف اختصاصی از پیش تعریف شده یا واحدی ندارد، بلکه فضایی تطبیقی است که می‌تواند برای برآوردن نیاز‌های در حال تغییر روزمره ساکنان به هر شکلی باشد.


واحد مسکونی برای نوازندگان توسط معماری خودکار (AUAR)

معماری پایدار : واحد مسکونی برای نوازندگان توسط معماری خودکار (AUAR)(اعتبار تصویر: نارو)

این پسوند خانه پایدار (معماری پایدار ) برای خانواده ای از نوازندگان – یک نوازنده ویولن سل و نوازنده کنترباس – توسط شرکت طراحی نوظهور معماری خودکار طراحی شده است و اولین خانه استودیو است.

مشتریان به فضایی برای استفاده به عنوان دفتر و استودیو تمرین نیاز داشتند. تیم طراحی یک سیستم مدولار و ساخته شده از عناصر چوبی که  تا باغ عقب خانه موجود گسترش می یابد شکیل داد. این مدل آسان و سریع مونتاژ می شود.  هزینه های ساخت و ساز و آلودگی را کاهش می . و قابل تکرار است زیرا می تواند با مکان ها و نیازهای مختلف سازگار شود.  تیم AUAR توضیح می‌دهد که این طرح یک رویکرد معماری پایدار را با روش‌های ساخت با فناوری پیشرفته ترکیب می‌کند که آن را کاربردی‌تر می‌کند.

برای AUAR، مردم در اتوماسیون نقش اساسی دارند. این با طراحی شروع می شود. “خانه‌های ما فضاهای استاندارد و یک‌اندازه نیستند، بلکه می‌توانند برای هر مشتری منحصربه‌فرد، برای هر قطعه زمین خاص، طراحی و سفارشی شوند. از آنجایی که ما از رباتیک و اتوماسیون هوشمند استفاده می کنیم، ساختن خانه ای متفاوت در هر بار هزینه بیشتری ندارد.”


مجتمع علوم و مهندسی هاروارد توسط معماری Behnisch Architekten

معماری پایدار : مجتمع علوم و مهندسی هاروارد توسط معماری Behnisch Architekten(اعتبار تصویر: برد فاینکنف)

مجتمع جدید علوم و مهندسی هاروارد (SEC) دارای معماری پایدار در قلب خود است. سازه هشت سطحی با مساحت 544000 فوت مربع توسط استودیوی معماری Behnisch Architekten طراحی شده است که عملکرد و استراتژی های سازگار با محیط زیست را در اولویت طراحی خود قرار داده است.

در نتیجه، این ساختمان که شامل سیستم‌های تهویه مطبوع و روشنایی انرژی‌زا، و تراس‌های بام کاشته شده است، گواهینامه LEED پلاتینیوم و چالش ساختمان زنده را دریافت کرده است. این سازه سخاوتمندانه شامل سه زون است که شامل کلاس‌های درس، استودیوهای ساخت، آزمایشگاه‌های آموزشی و فضاهای رفاهی است. اما به زیبایی توسط مناطق سبز و منافذ شکسته شده است تا به کاربرانش فضایی برای تنفس و اجازه ورود طبیعت را بدهد.


معماری پایدار  ایستگاه سبز جامعه وانچای توسط BREAD Studio

معماری پایدار : BREAD Studio-جامعه وانچای(اعتبار تصویر: ArchSD)

ایستگاه سبز جامعه Wanchai در هنگ کنگ آماده افتتاح است. طراحی این پروژه توسط استودیو BREAD صورت گرفته است.  این پروژه بخشی از تلاش های اداره حفاظت از محیط زیست هنگ کنگ برای ایجاد یک شبکه بازیافت پایدارتر بود.  این ایستگاه یکی از ده ایستگاه بازیافت کاملاً جدید ساخته شده از فولاد، روکش چوب و با تیر ثانویه منحنی دوبل GRP، این قطعه جدید زیرساخت صنعتی دارای هندسه های چشمگیر و شکلی چشم نواز و فراگیر است.

این سازه علاوه بر انجام وظایف خود در حوزه پایداری، دارای ویژگی هایی نیز می باشد. میدانی سرسبز که برای همه قابل دسترس و باز خواهد بود. بنابراین جامعه محلی می تواند آزادانه از آن به عنوان یک نقطه فضای باز برای نشستن و تجمع استفاده کند.


قوس، در مدرسه سبز اثر ایبوکو

معماری پایدار : قوس در مدرسه سبز(اعتبار تصویر: Sach de Laage)

مدرسه سبز در بالی به‌خاطر برنامه تنظیم‌شده‌اش که کودکان را از سال‌های ابتدایی تا دوره متوسطه دنبال می‌کند.  با تمرکز بر خلاقیت، هنر و مسئولیت‌های زیست‌محیطی معروف است.  این مدرسه که توسط جان و سینتیا هاردی در سال 2006 تأسیس شد و بر اساس اصول معماری پایدار بنا شد. یک برداشت منحصر به فرد از آموزش است. و  در حال حاضر، همچنین می تواند یک ساختار کاملاً جدید را در میان خود به رخ بکشد.

Arc که توسط استودیوی طراحی و معماری محلی Ibuku به سرپرستی الورا هاردی طراحی شده است، اخیراً تکمیل شده است و از طریق سقف بامبوی سبز و پیشگام خود، خلاصه بصری جدیدی را برای معماری آموزش و هویت سبز مدرسه ارائه می دهد.  این پروژه برای میزبانی یک  فضای سلامتی و سالن بدنسازی برای محوطه مدرسه، طراحی شده است. 

عجیب اما مستحکم، به زیبایی موجدار و همچنین سبک و پویا – تقریباً مانند نسخه بامبو بادبان های قایق در باد – سقف نازک و متعادل است و حسی ارگانیک و نزدیک به طبیعت دارد.  هاردی توضیح می دهد که ترفند این بود که با تکنیک های قدیمی  برای ساخت با بامبو و فن آوری های جدید پیوند ایجاد کرد.


فالکون هاوس توسط کوتو

معماری پایدار : فالکون هاوس توسط کوتو(اعتبار تصویر: Olco Studios)

متخصص پیش ساخته مستقر در بریتانیا، کوتو، از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۷، به سختی در حال توسعه طراحی خانه‌های مدولار، از کابین‌های کاری جمع و جور گرفته تا مینی خانه‌های چابک بوده است. مجموعه‌ای از کابین‌های مینیمالیستی را تکمیل کرد، مانند سونا خارج از شبکه آن در ایرلند، که همگی با سبک اسکاندیناوی و اصول معماری پایدار ترکیب شده بودند. اما این برند پرانرژی روی موفقیت‌های خود تکیه نمی‌کند، زیبایی‌شناسی معماری اسکاندیناوی مینیمالیستی خود را به مقیاس بزرگ‌تر می‌برد و اولین طراحی مدولار دو طبقه خود را راه‌اندازی می‌کند – ملاقات با فالکون هاوس.

این مطلب ادامه دارد و در حال تکمیل شدن است….

دهکده های اکولوژیک – همگام با طبیعت
6 پروژه موفق پارک شهر که کانون تنوع زیستی هستند

 

منبع:  wallpaper.com

amir aziznezhad

7 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !